משכנתא: יותר דומה לשש בש או דווקא לשחמט?

שחמט כמו משכנתה

משכנתא היא אחת העסקאות היקרות ביותר שתעשה בחייך, לעיתים בסה"כ תשלם על המשכנתא יותר מששילמת על הבית אותו קנית (בגלל תשלומי הריבית וההצמדה), והיום אני אמשיל את תחום המשכנתאות לשני משחקי לוח מוכרים וטובים, השש בש והשחמט.

ד"ר-נדל"ן-משחק-שח-מט

תחת ההנחה שהשחקנים במשחק המשכנתא הם אתה מצד אחד והבנק מצד שני, לאיזה משחק דומה יותר תהליך קבלת המשכנתא או התחום של ייעוץ משכנתאות לדעתך?

אז ככה,

משכנתא מזכירה מאוד את שני המשחקים, גם בשש בש וגם בשחמט יש אלמנט של יכולת (ידע), ואלמנט של העזה (סיכון), כך גם בתחום המשכנתאות כדי להצליח חשוב שתהיה חמוש בידע הנכון וכדי להשיג משכנתא מצויינת ואתה צריך לדעת לנהל את הסיכונים בבחירת מסלולי המשכנתא כך שתשלם כמה שפחות לבנק.

זה הדומה, יש אלמנט אחד במשחק הששבש שבשחמט הוא לא קיים (והוא גם לא קיים בתחום ייעוץ משכנתאות) זהו אלמנט המזל, כי בשש בש אם יש לך רמת יכולת טובה מאוד ומשחק נגדך אלוף העולם, במשחק בודד (ולא לאורך זמן) עם מספרים טובים בקוביות תוכל לנצח גם אותו וגם כל אחד אחר, בשחמט זה לא יכול לקרות אם תשחק מול שחקן הרבה יותר טב ממך אתה תפסיד בשיטתיות פעם אחרי פעם, למזל אין מקום בשחמט…

במשכנתאות בדיוק כמו בשחמט אין עניין של מזל

אף אחד לא מטיל קוביות, היחיד שיכול להמר על המזל שלו זה אתה, עם נמשיל את העניין למשחק שחמט שוב, זה אתה מול הבנק, ואתה בנחיתות מספרית אם היה לך ספק, הבנק חמוש בידע רב ותרגילים רבים שהוא מכיר ואתה לא שכולם נועדו שתשלומי המשכנתא שלך והריביות שתשלם בתקופת המשכנתא יהיו גדולים בהרבה ממה שאתה היית יכול להשיג לו היית אלוף העולם במשכנתאות.

לסיכום…

צעד-מנצח-בשח-מט-השוואה-למשכנתה

כמו שאתה מבין משכנתא הרבה יותר דומה לשחמט מאשר לששבש.
במשכנתא אין לך אפשרות חד פעמית לנצח במזל את הבנק שבשיטתיות יגבור עליך בגלל הידע שהוא חמוש בו. אבל זה לא כל כך נורא, שחמטאי מצטיין בתחום המשכנתאות עומד לרשותך, אם תשכיל להשתמש בו. משכנתא היא משחק על הרבה מאוד כסף, ומותר להביא עזרה מבית.
אל תוותר על העזרה הזאת ועל הכסף הרב שתוכל לחסוך באמצעות יועץ משכנתאות משלך – שחמוש בידע שיש לבנק ויכול לעזור לך לשלם כמה שפחות.

התקשר כבר היום: 050-678-7002

השאירו פרטים
ותתחילו לחסוך!

רוצה להתחיל לחסוך?
השאר פרטים ואחזור אליך

דילוג לתוכן